Object

Title: Психоэмоциональное состояние и динамика психофизиологической адаптации студентов первокурсников столичного мегаполиса

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2014

Volume:

3

Number:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Official URL:


Additional Information:

Գլեբով Վիկտոր, Առակելով Գենադի, Glebov Viktor, Arakelov Gennadi

Other title:

Մայրաքաղաքային մեգապոլիսի առաջին կուրսեցիների հոգեհուզական վիճակը և հոգեֆիզիոլոգիական հարմարման դինամիկան ; Psychoemotional State and Dynamics of Psychophysiological Adaptation of First–Year Studentsof the Capital Megalopolis

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

90-93

Abstract:

Իրականացված հետազոտական աշխատանքի նպատակն է ուսումնասիրել տարբեր մասնագիտության առաջին կուրսեցիների հոգեֆիզիոլոգիական հարմարման մակարդակը: Ուսումնասիրվել է հոգեկան, հոգեհուզական և սրտանոթային համակարգի վիճակը Ժողովուրդների բարեկամության Ռուսական համալսարանի 139 ուսանողների մոտ: Հետազոտության արդյունքները վկայում են, որ տարբեր ֆակուլտետների առաջին կուրսեցիների հոգեհուզական լարվածությունը ի հայտ է գալիս ինչպես հոգեկան, այնպես էլ հոգեֆիզիոլոգիական մակարդակներում: Հոգեֆիզիոլոգիալան մակարդակում փոփոխութություններ են նկատվում կարդիոռիթմի չափանիշներում, որոնք ավելի վառ արտահայտվում է ուսումնական տարվա վերջում:
Research work on studying of level of psychophysiological adaptation of students of first– year students of different specialties is carried out. On selection of 139 students the mental, psycho–emotional condition and a condition of cardiovascular system of students of the Russian university of friendship of the people was studied. Results of research testify that psycho – the emotional pressure of students of the first year of different faculties, is shown both on mental, and on psychophysiological levels. At psychophysiological level of change are observed in changes of parameters of a cardiorhythm which are most brightly expressed at the end of the academic year.

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:372598

Object collections:

Last modified:

Apr 9, 2024

In our library since:

Apr 5, 2024

Number of object content hits:

12

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/402512

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information