Օբյեկտ

Վերնագիր: "Статус" экспериментальной психологии в эмпирическом пространстве психологии:методологический аспект

Journal or Publication Title:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Date of publication:

2017

Volume:

3

Number:

2

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Official URL:


Additional Information:

Ավանեսյան Հ․ Մ․, Մուրադյան Ե․ Բ․, Avanesyan H., Muradyan Ye.

Other title:

Փորձարարական հոգեբանության « կարգավիճակը» էմպիրիկի հոգեբանության տիրույթում․ Մեթոդաբանական տեսակետ ; “Status” Of Experimental Psychology In Empirical SpaceOf Psychology: Methodological Aspect

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

146-162

Abstract:

In this publication is analyzed the problematic situation of methodological character concerning correlation of concepts of empirical and experimental psychology. Opposing tendencies in understanding of this question are derived. An important meaning of an experiment for the development of psychology is emphasized. An attempt of investigation of experimental paradigm, its “status” in empirical space of psychology is made. It is proposed to allocate the following preferred taxonomy of psychology: in fact empirical psychology, classical empirical psychology and experimental psychology.

Place of publishing:

Երևան

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:375724

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Jun 18, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

9

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/406501

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն