Կրտսեր դպրոցական տարիքի մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների խոսքային գործունեության հետազոտման մեթոդիկայի բնութագիրը ; Discription Of Experimental Work Concerning The Research Of The Speech Of Mentally Retarded Children
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
The given article reveals the problem of advisability of logopedic terminology usage within the determination of speech development disturbances among mentally retarded children. There is described experimental part of the research of the speech of mentally retarded children of the primary school age. There are revealed basic structural components of the experimental (ascertaining) part of the research. Aim of the article is to systematize the data about the determination of the notion “systematic underdevelopment of speech”. To ground the stages of the speech examination among mentally retarded children of the primary school age.
Երևան
oai:arar.sci.am:376355
Oct 4, 2024
Jul 4, 2024
28
https://arar.sci.am/publication/407203
Հրատարակության անուն | Ամսաթիվ |
---|---|
Боряк, О. В., Характеристика методики исследования речевой деятельности умственно отсталых детей младшего школьного возраста | Oct 4, 2024 |
Азарян, Р. Н. Баласанян, Г. А. Саркисян, А. Г.