Նիւթ

Վերնագիր: Teaching braille literacy to blind primary schoolchildren and those with residual vision

Ստեղծողը:

Davtyan, Sona ; Avagyan, Lilit

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2020

Հատոր:

4

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

67-76

Ամփոփում:

Nowadays one of the main issues of pedagogy is teaching to primary school children who are blind and those with residual vision. Among those schoolchildren writing disorders are quite common and have a negative effect on their learning progress. The quality and acquisition of school curriculum slows down, and in general negatively affects the learning process of these children. The relevance of the study depends on the fact that sufficient methods, approaches related to teaching Braille literacy have not yet been thoroughly studied and developed.There are insufficient typhlotechnical, typhographic techniques to help promote literacy through the Braille system. The study of the above-mentioned and other similar issues will help to fully implement the Braille system thus improving the writing abilities of children with visual impairments.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:374539

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

May 23, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

10

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/405575

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Davtyan, Sona, Teaching braille literacy to blind primary schoolchildren and those with residual vision Oct 4, 2024

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն