Օբյեկտ

Վերնագիր: Integration of Mind Maps and Cue Cards in the Process of Teaching Business English in Blended Learning Settings

Publication Details:

«Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի» հանդեսն ընդգրկված է դոկտորական ատենախոսությունների արդյունքների տպագրման համար ընդունելի գիտական հրատարակությունների ցանկում:

Journal or Publication Title:

Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի=Вестник Армянского государственного экономического университета=Messenger of Armenian State University of Economics

Date of publication:

2024

Number:

1

ISSN:

1829-0280

Official URL:


Coverage:

111-120

Abstract:

The paper investigates the issues of teaching Business English vocabulary through the integration of online tools, such as mind maps and cue cards, its impact on the acquisition of new business vocabulary by learners of foreign languages, as well as suggested online tools, resources, and platforms to be thoroughly used by educators through mutual efforts of teachers and learners. The research carried out by prominent scientists and educators have been investigated and introduced in the paper. The purpose of the paper is to reveal online tools, platforms, and technologies to envision the efficiency of embedding technology in the process of teaching English in a blended learning modality. The urgent shift from offline to online or blended settings has urged educators to rise to the challenge, investigate, and later introduce novel methods of teaching Business vocabulary to students by entering a new learning environment. All the online platforms, tools, resources, websites, and ready works presented in the paper have been extensively used during our teaching process by proving their efficacy in the blended learning environment.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

«Տնտեսագետ» հրատ․

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:375963

Language:

հy ; ru ; en

General note:

Նյութը վերցված է Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի կայքից։

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Jan 30, 2025

Մեր գրադարանում է սկսած:

Jun 24, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

36

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/406736

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն