Նիւթ

Վերնագիր: Coaching Activity And Its Practical Significance In The Pedagogical Process

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Հրապարակման ամսաթիւ:

2022

Հատոր:

9

Համար:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University

Ծածկոյթ:

56-65

Ամփոփում:

The article analyzes the peculiarities of coaching as pedagogical technology. That activity is presented in the context of a coach′s internship. Pedagogical science is the key to the development of modern society, which implies that the education system must be transformed in line with the changes of time. Coaching as a pedagogical technology ensures the learner's personal growth based on planning his own strategy. Therefore, the use of coaching as a pedagogical technology is relevant and in demand in modern schools, as it reveals the maximum potential of all learners and helps them develop cognitive-metacognitive abilities. The coach creates conditions for self- development by guiding the learners' educational needs, goals and potential opportunities.

Հրատարակիչ:

Զանգակ հրատ.

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:369780

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Mar 14, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Feb 9, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

13

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/399566

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Dallakyan, Armine, Coaching Activity And Its Practical Significance In The Pedagogical Process Mar 14, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն