Object

Title: Սոցիալական արդարության հիմնախնդիրը ՀՀ նախադպրոցական կրթության ոլորտում

Publication Details:

«Արցախի երիտասարդ գիտնականների և մասնագետների միավորում» (ԱԵԳՄՄ) հասարակական կազմակերպության «Գիտական Արցախ» պարբերականն ընդգրկված է ՀՀ ԲՈԿ-ի կողմից հաստատված «Ատենախոսությունների հիմնական արդյունքների և դրույթների հրատարակման համար ընդունելի գիտական հրատարակությունների» ցանկում: Պարբերականը, որի հիմնադիրը Երևանի պետական համալսարանն է, լույս է տեսնում տարեկան առնվազն 2 անգամ (2020 թվականից՝ տարեկան 4 անգամ):

Journal or Publication Title:

Գիտական Արցախ=Scientific Artsakh=Научный Арцах

Date of publication:

2023

Number:

1 (16)

ISSN:

e-2738-2672 ; 2579-2652

Official URL:

www.artsakhlib.am

Additional Information:

Avetisyan Suren, Gyozalyan Vardush, Аветисян Сурен, Гёзалян Вардуш

Other title:

The Problem of Social Justice in RA Pre-School Education ; Проблема социальной справедливости в области дошкольного образования РА

Abstract:

Հոդվածի շրջանակում իրականացված վերլուծության նպատակն է վեր հանել ՀՀ նախադպրոցական կրթության ոլորտում առկա հիմնախնդիրները, որոնք մարտահրավերային են սոցիալական արդարության խաթարման տեսանկյունից: Խնդիր է դրվել ներկայացնել այս ոլորտում սոցիալական արդարության բովանդակային շրջանակները, պետական ֆինանսավորման և ներդրումների ազդեցությունը հասարակության երկարաժամկետ զարգացման վրա, ինչպես նաև բացահայտել ՀՀ նախադպրոցական կրթության ոլորտի հիմնական սոցիալական խնդիրները: Հետազոտության շրջանակում կիրառվել են գիտական աբստրահման և ինդուկցիայի, վիճակագրական վերլուծության և ժամանակագրական շարքերի դիտարկման, համեմատական վերլուծության մեթոդները: Մասնավորապես, հիմնվելով Սոցիալական արդարության համաթվի հաշվարկման մեթոդաբանության վրա՝ համեմատել ենք ՀՀ և ՏՀԶԿ երկրների նախադպրոցական կրթության ֆինանսավորման ծավալները (որպես ՀՆԱ-ի տոկոս)՝ որպես սոցիալական արդարության ապահովման հենքային ցուցիչ: Հետազոտության արդյունքում պարզ է դարձել, որ չնայած ոլորտին հատկացվող միջոցների բացարձակ աճին՝ ՀՀ-ում դրանց կշիռը ՀՆԱ-ի մեջ ՏՀԶԿ երկրների համեմատ ցածր է, ավելին՝ դրսևորում է նվազման միտումներ: Արդյունքում խիստ ցածր է կրթության այս օղակում երեխաների ներգրավվածության մակարդակը. համապատասխան տարիքի երեխաների շուրջ 2/3-ը զրկված է նախադպրոցական կրթություն ստանալու հնարավորությունից. 1.5-3 տարեկան երեխաների ընդամենը 6.2 տոկոսն է հաճախում մանկապարտեզ, իսկ գյուղական բնակավայրերում երեխաների շուրջ ¾-ը դուրս է մնում նախադպրոցական կրթությունից: Հետևապես, սոցիալական արդարության սկզբունքի իրացման տեսանկյունից անկյունաքարային է ֆինանսավորման հարաբերական ցուցանիշի շարունակական աճը՝ միտված առաջին հերթին բոլոր ուղղություններով (տարածքային, ենթատարիքային և այլն) երեխաների ընդգրկվածության ցուցանիշի բարելավմանը:
The purpose of the analysis carried out within the framework of the article is to highlight the existing problems in the field of preschool education in RA, which are challenging from the point of view of social justice. The tasks were to present the substantive frameworks of social justice in preschool education, the impact of state funding and investments in the field on the long-term development of society, as well as to identify the main social problems of preschool education in RA. In the framework of the research, the methods of scientific abstraction and induction, statistical analysis and observation of chronological series, comparative analysis were used. In particular, based on the methodology of calculating the Social Justice Index, we compared the preschool education funding (as a percentage of GDP) of RA and OECD countries as a key indicator of ensuring social justice. As a result of the research, it became clear that despite the absolute growth of funds allocated to the sector, their weight in the GDP in Armenia is low compared to OECD countries, moreover, it shows decreasing trends. Eventually, the level of children's involvement in this part of education is very low: about 2/3 of children of the appropriate age are deprived of the opportunity to receive preschool education, only 6.2 percent of children aged 1.5-3 attend kindergartens, and in rural areas, about ¾ of children are excluded from preschool education. Therefore, from the point of view of the realization of the principle of social justice, it is very important to continuously increase the relative indicator of funding, aimed first of all at increasing the index of children's enrollment in all directions (territorial, sub-age, etc.).
Целью анализа, проведенного в рамках статьи, является выявление проблем в сфере дошкольного образования в РА, важных с точки зрения нарушения социальной справедливости. В рамках исследования были поставлени следующие задачи: определить содержание социальной справедливости в сфере дошкольного образования, изучить влияние инвестиций и государственного финансирования в данной сфере на долгосрочное общественное развитие, а также выявить основные социальные проблемы дошкольного образования в РА. В исследовании были использованы методы научной абстракции и индукции, статистического анализа и хронологических рядов, сравнительного анализа. В частности, на основе методики расчета Индекса социальной справедливости были сравнены объем финансирования дошкольного образования (в процентах от ВВП) стран ОЭСР и РА как ключевого показателя обеспечения социальной справедливости. В результате исследования стало ясно, что, несмотря на абсолютный рост средств, направляемых в сферу дошкольного образования, их удельный вес в ВВП Армении невелик по сравнению со странами ОЭСР, более того, имеет тенденцию к снижению. В итоге очень низок уровень вовлеченности детей в этом звене образования: около 2/3 детей соответствующего возраста лишены возможности получить дошкольное образование, только 6,2% детей в возрасте 1,5-3 лет посещают детские сады, а в сельских районах около ¾ детей исключены из дошкольного образования. Следовательно, с точки зрения реализации принципа социальной справедливости крайне важен непрерывный рост относительного показателя финансирования, направленный прежде всего на улучшение показателя охвата детей по всем направлениям (территориальным, возрастным и др.).


Place of publishing:

Երևան

Publisher:

ԱԵԳՄՄ հրատ. ; «ԱՐՑԱԽ» հրատ.

Format:

pdf

Extent:

էջ 148-159

Identifier:

oai:arar.sci.am:359110

Object collections:

Last modified:

Sep 7, 2023

In our library since:

May 2, 2023

Number of object content hits:

5

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/388243

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information