Object

Title: Հայրական դպրոցի սոցիալ-հոգեբանական առանձնահատկությունները

Journal or Publication Title:

ՀՀ ԳԱԱ Շիրակի հայագիտական հետազոտությունների կենտրոն. Գիտական աշխատություններ= Ширакский центр арменоведческих исследований НАН РА. Научные труды = Shirak Centre of Armenological Studies of NAS RA․ Scientific works

Date of publication:

2021

Volume:

24

Number:

1

ISSN:

1829-4316

Additional Information:

Саакян К. А., Sahakyan K. A.

Other title:

Социально-психологические особенности отцовской школы ; Father School: Social And Psychological Characteristics

Coverage:

181-190

Abstract:

Հոդվածի նպատակն է ընդգծել դրական ծնողավարման մեջ հայրական դպրոցի դերի կարևորությունը համակողմանի զարգացած անձ ձևավորելու գործընթացում: Հետազոտության իրականացման ընթացքում կիրառվել են ինչպես համագիտական (անալիզ, սինթեզ, պատմականության սկզբունք), այնպես էլ հատուկ (համեմատական) մեթոդներ: Ուսումնասիրության արդյունքում հանգել ենք այն եզրակացության, որ դաստիարակությունն առավելապես իգական սեռին վերագրվող գործառույթ է, և ոչ լիարժեք ընտանիքներում, որտեղ բացակայում է հայր ծնողը, երեխայի հոգեբանական աճը թերի է մնում: Արդի ժամանակներում աստիճանաբար ավելի է կարևորվում հայրական դպրոցի նշանակությունը ներընտանեկան դերերի համակարգում, քանի որ այն կոչված է լուծելու պետության ժողովրդավարական անվտանգության ամրապնդումը՝ երիտասարդ ընտանիքի կայունության մեծացման հիման վրա:
Цель данной статьи - подчеркнуть важность участия отцов в процессе воспитания детей, подчеркнуть важность отцовских школ в процессе развития полноценного человека. В ходе исследования использовались как симметричные (анализ, синтез, исторический принцип), так и специальные (сравнительные) методы. В ходе исследования сделан вывод, что, несмотря на то, что в нашей стране воспитание в основном является функцией, приписываемой женскому полу, исследования показали, что в неполных семьях, где отсутствует отец, воспитание ребенка остается неполным. В наше время способность отцовской школы завершить воспитательный процесс становится все более важной. Автор утверждает, что последнее призвано решить проблему укрепления демократической безопасности государства, основанной на повышении устойчивости молодой семьи, за счет выявления отцовско-супружеских качеств мужчины.
The purpose of the article is to emphasize the importance of the participation of fathers in the process of raising children in the context of individual development of a person. In the course of the research, both symmetric (analysis, synthesis, historical principle) and special (comparative) methods were used. The study concluded that, despite the fact that in our country, upbringing is mainly a function attributed to the female sex, studies have shown that in incomplete families, where the father is absent, the upbringing of the child remains incomplete. In our time, the ability of the father's school to complete the educational process becomes more and more important. The author argues that the latter is designed to solve the problem of strengthening the democratic security of the state, based on increasing the stability of a young family, by identifying the paternal and marital qualities of a man.

Format:

pdf

Identifier:

click here to follow the link ; oai:arar.sci.am:273101

Location of original object:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Object collections:

Last modified:

Jun 26, 2024

In our library since:

Jul 15, 2021

Number of object content hits:

57

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/297561

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information