Օբյեկտ

Վերնագիր: «Լոյս զուարթ» ժամագրքի երգը Ջավախքի երաժշտական կենցաղում

Ստեղծողը:

Թագակչյան, Զավեն

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտի տարեգիրք = Komitas museum-institute yearbook

Հրապարակման ամսաթիվ:

2018

Հատոր:

Գ

ISBN:

978-9939-9134-2-1

Լրացուցիչ տեղեկություն:

Тагакчян Завен, Tagakchyan Zaven

Այլ վերնագիր:

Армянская церковьная песня «Луйс зварт» в музыкальном быту Джавахка ; The Armenian Chant “Luys Zvart‘” in the Music Life of Javakhk

Աջակից(ներ):

Պատ. խմբ.՝ Տաթևիկ Շախկուլյան

Ամփոփում:

Ցայսօր հայոց հոգևոր երգերի ժամերգությունների ժանրի ժողովրդական կատարումներին վերաբերող գիտական ուսումնասիրություններ չեն գրանցվել: Դա պայմանավորված է սակավաթիվ հրատարակություններով: Ջավախքում գրանցված բազմաթիվ հայ հոգևոր երգերի ժողովրդական կատարումների մեջ գերակայում են նշված երգատեսակի օրինակները, որոնց մեջ մեծ մաս են կազմում XII դարի հայ ականավոր երաժիշտ Ներսես Շնորհալու հեղինակած պարզ երաժշտախոսքային կառույցներ ունեցող հորինվածքների տարբերակները: Կանոնական ժամերգությունների գրանցումներում առանձնահատուկ տեղ են զբաղեցնում զարդոլորուն ոճում շարադրված սակավաթիվ օրինակները: Դրանցից ներկա աշխատության համար ընտրել ենք առավել բնորոշ օրինակներից «Լոյս զուարթ» երգը: Ն. Թաշճյանի գրառած երկու և Ջավախքում հոգևորականներից գրանցած ժողովրդական կատարումների երեք օրինակների համեմատական վերլուծությունից պարզվել է, որ «Լոյս զուարթի» ջավախքյան օրինակների վանկաչափական ու ելևէջադարձման հատկանիշներն էականորեն տարբերվում են թաշճյանական գրառումներից և որ նրանցից յուրաքանչյուրն իր բարձրարվեստ ինքնատիպությամբ կարող է համալրել հայոց հոգևոր երգարվեստի հարուստ գանձարանը:
Until nowadays, no research exists on the folk performances of the Armenian sacred chants from the Book of Hours. The reason is the insufficient amount of publications. Many samples of these chants are found among the folk songs recorded in the Javakhk Region, most of which are variations of simple music– verbal samples that have been composed by the prominent Armenian musicians of the XII century. Among the recordings of Armenian canonical services, several of the samples composed in the melismatic style have a special place. In this study, I have chosen the song “Luys zvart‘” as one of the most typical examples. Resulting from the comparison of the two samples transcribed by N. Tashchyan and the three samples by various folk singers recorded in Javakhk, I have concluded that the prosodic and modal–phraseological features of the samples from Javakhk significantly differ from those of Tashchyan’s transcriptions. Each of the samples can replenish the rich treasury of the Armenian sacred chants due to their high artistic value.
До настоящего времени не зафиксированы научные труды связанные с изучением армянских духовных песен в народном исполнении жанра церковных песнопений. Это обусловлено с отсуствием публикаций надлежащих материалов. Среди многочисленных записей духовных песен в народном исполнении произведенных в регионе Джавахк преобладают песни вышеуказанного жанра, большинство из них являются вариантами словестно-мелодических созданий великого творца армянской церковной музыки XII столетия Нерсеса Шнорали. Среди жанра армянских церковных песнопений особое место занимают малочисленные произведения изложенные в орнаментально-извилистом стиле. Для настоящей работы мы выделили наиболее характерный пример этого склада песня «Луйс зварт» («Свете тихи»). При помощи сравнительного анализа двух вариантов записанных Н. Тащяном с тремя вариантами народных исполнителей выяснилось, что джавахкские записи со своими ритмоинтонационными особенностями сильно отличаются от канонических примеров и как высокохудожественные самобытные творения могут дополнить богатую сокровищницу армянского духовного песнопения.

Բովանդակություն:

ԳԼՈՒԽ Բ. Երաժշտական ֆոլկլոր
CHAPTER II: Music Folklore

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Կոմիտասի թանգարան-ին-տ. հրատ.

Ձևաչափ:

pdf

Չափեր:

էջ 128-156

Ֆիզիկական այլ նկարագրություն:

նոտ․

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:270801

Գլխավոր նշում:

Սույն հատորն անդրադառնում է Կոմիտասի գիտական, ստեղծագործական և բանաստեղծական ժառանգությանը, ինչպես նաև մեթոդական մոտեցումներին։Նկատի ունենալով Կոմիտասի գիտական հետաքրքրությունները՝ ժողովածուններ կայացնում է նաև հայ երաժշտական ֆոլկլորագիտությանն ու միջնադարագիտությանն առնչվող հարցեր։ Հասցեագրված է երաժշտագետներին,արվեստաբաններին, մշակութաբաններին, միջնադարագետներին, ֆոլկլորագետներին,առհասարակ հայ երաժշտությամբ հետաքրքրվողներին։

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Jun 12, 2021

Մեր գրադարանում է սկսած:

Jun 9, 2021

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

0

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/295072

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն