Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտի տարեգիրք = Komitas museum-institute yearbook
Тагакчян Завен, Tagakchyan Zaven
Армянская церковьная песня «Луйс зварт» в музыкальном быту Джавахка ; The Armenian Chant “Luys Zvart‘” in the Music Life of Javakhk
Ցայսօր հայոց հոգևոր երգերի ժամերգությունների ժանրի ժողովրդական կատարումներին վերաբերող գիտական ուսումնասիրություններ չեն գրանցվել: Դա պայմանավորված է սակավաթիվ հրատարակություններով: Ջավախքում գրանցված բազմաթիվ հայ հոգևոր երգերի ժողովրդական կատարումների մեջ գերակայում են նշված երգատեսակի օրինակները, որոնց մեջ մեծ մաս են կազմում XII դարի հայ ականավոր երաժիշտ Ներսես Շնորհալու հեղինակած պարզ երաժշտախոսքային կառույցներ ունեցող հորինվածքների տարբերակները: Կանոնական ժամերգությունների գրանցումներում առանձնահատուկ տեղ են զբաղեցնում զարդոլորուն ոճում շարադրված սակավաթիվ օրինակները: Դրանցից ներկա աշխատության համար ընտրել ենք առավել բնորոշ օրինակներից «Լոյս զուարթ» երգը: Ն. Թաշճյանի գրառած երկու և Ջավախքում հոգևորականներից գրանցած ժողովրդական կատարումների երեք օրինակների համեմատական վերլուծությունից պարզվել է, որ «Լոյս զուարթի» ջավախքյան օրինակների վանկաչափական ու ելևէջադարձման հատկանիշներն էականորեն տարբերվում են թաշճյանական գրառումներից և որ նրանցից յուրաքանչյուրն իր բարձրարվեստ ինքնատիպությամբ կարող է համալրել հայոց հոգևոր երգարվեստի հարուստ գանձարանը:
Until nowadays, no research exists on the folk performances of the Armenian sacred chants from the Book of Hours. The reason is the insufficient amount of publications. Many samples of these chants are found among the folk songs recorded in the Javakhk Region, most of which are variations of simple music– verbal samples that have been composed by the prominent Armenian musicians of the XII century. Among the recordings of Armenian canonical services, several of the samples composed in the melismatic style have a special place. In this study, I have chosen the song “Luys zvart‘” as one of the most typical examples. Resulting from the comparison of the two samples transcribed by N. Tashchyan and the three samples by various folk singers recorded in Javakhk, I have concluded that the prosodic and modal–phraseological features of the samples from Javakhk significantly differ from those of Tashchyan’s transcriptions. Each of the samples can replenish the rich treasury of the Armenian sacred chants due to their high artistic value.
До настоящего времени не зафиксированы научные труды связанные с изучением армянских духовных песен в народном исполнении жанра церковных песнопений. Это обусловлено с отсуствием публикаций надлежащих материалов. Среди многочисленных записей духовных песен в народном исполнении произведенных в регионе Джавахк преобладают песни вышеуказанного жанра, большинство из них являются вариантами словестно-мелодических созданий великого творца армянской церковной музыки XII столетия Нерсеса Шнорали. Среди жанра армянских церковных песнопений особое место занимают малочисленные произведения изложенные в орнаментально-извилистом стиле. Для настоящей работы мы выделили наиболее характерный пример этого склада песня «Луйс зварт» («Свете тихи»). При помощи сравнительного анализа двух вариантов записанных Н. Тащяном с тремя вариантами народных исполнителей выяснилось, что джавахкские записи со своими ритмоинтонационными особенностями сильно отличаются от канонических примеров и как высокохудожественные самобытные творения могут дополнить богатую сокровищницу армянского духовного песнопения.
ԳԼՈՒԽ Բ. Երաժշտական ֆոլկլոր
CHAPTER II: Music Folklore
Երևան
oai:arar.sci.am:270801
Apr 26, 2023
Jun 9, 2021
33
https://arar.sci.am/publication/295072
Edition name | Date |
---|---|
Թագակչյան, Զավեն, «Լոյս զուարթ» ժամագրքի երգը Ջավախքի երաժշտական կենցաղում | Apr 26, 2023 |
Թագակչյան, Զավեն Պատ. խմբ.՝ Տաթևիկ Շախկուլյան
Էդ. Բաղդասարյան Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Ա. Ն. Տեր-Ղևոնդյան Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Վ. Հարությունյան Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Վ. Ա. Խաչատրյան Մ. Ե. Կարապետյան Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)