Նիւթ

Վերնագիր: Comparative analysis of quantitative indicators of the pedagogical-psychological support teams’ activities in Armenia

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2022

Հատոր:

6

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

34-50

Ամփոփում:

The following study aims to describe and compare the action of pedagogical-psychological support teams within the scope of new functions stated after recent reforms taking place in the Armenian education system. Three regions were selected as pilots within the reforms towards universal inclusive education. Within the frame of the current study quantitative methodology pursues to compare three regions for a few result variables. Participants of this research are parents of children with special educational needs (n=440), and pedagogical-psychological support team members (n=85) living in Tavush, Lori, and Syunik regions. In general results of the study reveal the need for pedagogical-psychological support teams and relevant specialists in schools, which is confirmed by the teachers, parents, and teachers' assistants at the school. To hand are some problematic issues between support centers and parents related to the child's further education. Also, serious conflicts with the parents, as the issues of further education of the child involved in inclusive education are not clarified, remain to be on the list.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:373487

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Apr 22, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

6

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/403669

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն