Օբյեկտ

Վերնագիր: Tutorship as a condition of vocational inclusion of people with disabilities

Ստեղծողը:

Makarova, Tatyana ; Iuliia Melnik

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիվ:

2022

Հատոր:

6

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

96-102

Ամփոփում:

The process of supported employment for people with disabilities is described in the article. Tutor and assisted support are considered as one of the conditions of professional inclusion of disabled people. The necessity of full-time employment of tutors and assistants at enterprises is justified. The psychological and pedagogical characteristics of the foundations of such activities as well as promising techniques for the specialists when constructing activities for organizing tutorship and other types of support for people with disabilities during the process of promoting their employment have been proposed.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:373492

Լեզու:

en

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Apr 22, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

5

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/403703

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակության անուն Ամսաթիվ
Makarova, Tatyana, Tutorship as a condition of vocational inclusion of people with disabilities Oct 4, 2024

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն