Object

Title: Усиление зоны социальной рекламы в российских СМИ

Journal or Publication Title:

Русский язык в Армении=Ռուսաց լեզուն Հայաստանում=Russian language in Armenia

Date of publication:

2023

Number:

1 (116)

ISSN:

1829-4162

Additional Information:

Priorova I. V., Պրիորովա Ի. Վ.

Other title:

Strengthening of Social Advertising Zone in the Russian Media ; Սոցիալական գովազդի գոտու ամրացումը ռուսական ԶԼՄ-ներում

Corporate Creators:

Армянский государственный педагогический университет имени Хачатура Абовяна

Contributor(s):

Гл. ред. А. М. Амирханян

Coverage:

57-66

Abstract:

Российская социальная реклама отражает основные болевые точки современного общества, которые зависят от меняющихся приоритетов. Динамика этих изменений показывает, как реанимируется общественная «инфляции чувств» и перестраивается шкала этических ценностей. Процессы демократизации, во многом изменившие социальные отношения между членами общества, переходят сегодня в стадию коррекции, когда в российском обществе обновляется тип гуманизации, что находит отражение в социальной рекламе.
Ռուսական սոցիալական գովազդը արտացոլում է ժամանակակից հասարակության հիմնական ցավոտ կետերը, որոնք կախված են առաջնահերթությունների փոփոխությունից: Այս փոփոխությունների դինամիկան ցույց է տալիս, թե ինչպես է վերածնվում սոցիալական «զգացմունքների ինֆլյացիան» և վերակառուցվում էթիկական արժեքների սանդղակը։ Ժողովրդավարացման գործընթացները, որոնք մեծապես փոխել են հասարակության անդամների միջև սոցիալական հարաբերությունները, այժմ անցնում են ուղղման փուլ, երբ ռուսաստանյան հասարակությունում թարմացվում է մարդասիրության տեսակը, որն արտացոլվում է սոցիալական գովազդում:
Russian social advertising reflects the main pain points of modern society, which depend on changing priorities. The dynamics of these changes shows how the social “inflation of feelings” is being revived and the scale of ethical values is being rebuilt. The processes of democratization, which have largely changed the social relations between members of society, are now moving into the stage of correction, when the type of humanization is updated in Russian society, which is reflected in social advertising.

Place of publishing:

Ереван

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:375094

Language:

ru

Object collections:

Last modified:

Jun 6, 2024

In our library since:

Jun 6, 2024

Number of object content hits:

14

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/403539

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information