Նիւթ

Վերնագիր: ՀՀ ներառական կրթություն իրականացնող դպրոցների փորձը, ուսուցչի դերը և համակարգում առկա խնդիրների անփոփումը

Journal or Publication Title:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Date of publication:

2014

Volume:

1

Number:

2

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Official URL:


Additional Information:

Арутюнян М. Р., Harutyunyan M. R.

Other title:

Опыт школ осуществляющих инклюзивное образование в РА, роль учителя и обобщение проблем системы ; Experinces Of Schools Providing Inclusive Education In RA, Teacher’s Role And Summary Of Existing Problems

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

49-53

Abstract:

В статье проанализирован опыт школ, осуществляющих инклюзивное образование в Армении, представлена ведущая роль учителя в процессе обучения детей с разными образовательными нуждами в инклюзивной системе. Анализируются и представляются также проблемы, существующие в системе и требующие своего решения.
The experience of schools providing inclusive education in Armenia is analyzed in the article. The leading role of teacher is outlined and presented. The existing problems of inclusive system are summarized and discussed here.

Place of publishing:

Երևան

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:377128

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Aug 16, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

19

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/407945

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն