Դենիսկինա Վ. Զ., Deniskina V. Z.
Չտեսնող երեխաների ներառական կրթություն իրականցնող մանկավարժների որակավորման բարձրացման որոշ տեսանկյուններ ; Some Aspects Of Professional Development Of The Teachers Implementing Inclusive Education Of Visually Impaired Children
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
The article presented main directions of professional development of teachers of secondary schools where st udy the children with visual impairments. The emphasis is placed on need of training of teachers by bases of techniques of training of children with deep impairments of vision, st udying of syst em of the letter a relief and dot font of L. Braille, for underst anding of features of cognitive activity of visually impairment st udents, exist ence the secondary deviations and technologies of their prevention and overcoming. It is emphasized that without training of teachers C ecifi ed in this fi eld the conditions of integration for the visually impaired st udents will be in poor quality.
Երևան
oai:arar.sci.am:377142
Oct 4, 2024
Aug 16, 2024
12
https://arar.sci.am/publication/407952
Edition name | Date |
---|---|
Денискина, В. З., Некоторые аспекты повышения квалификации педагогов, реализующих инклюзивное образование слепых детей | Oct 4, 2024 |
Плаксина, Л. И.
Ермишина, Ю. Д.
Асатрян, А. Р. Григорян, М. П. Баласанян, Г. А.
Любимова, М. П.
Денискина, В. З. Любимова, М. П. Любимов, А. А.