Object

Title: Psychological And Pedagogical Risks Of Polycultural Education In Armenia

Ստեղծողը:

Gevorkyan, Mayranush

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Հրապարակման ամսաթիւ:

2021

Հատոր:

8

Համար:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

99-105

Ամփոփում:

The article examines the features, opportunities and pedagogical risks of polycultural education in the educational environment of Armenia. It is substantiated that the problem of polyculturalism has long gone beyond the scope of its study in the context of a multinational region and is considered from the point of view of a culturological approach. Determining the characteristics and possibilities of polycultural education makes it necessary to take into account the undesirable consequences caused by the existing risks. The main risks of polycultural education are the following: strategic risks, personal risks, psychological risks, communication risks, sociocultural risks.

Հրատարակիչ:

Զանգակ հրատ.

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:370255

Լեզու:

en

Object collections:

Last modified:

Mar 14, 2024

In our library since:

Feb 16, 2024

Number of object content hits:

9

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/400060

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information