Նիւթ

Վերնագիր: Our Experience To Discover The Essence Of Pedagogical Facilitation

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2021

Volume:

8

Number:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Official URL:


Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

75-82

Abstract:

Today, the changes of the education system conditioned by the new strategy of education are aimed not only at the modernization of the content and methodological tools of education but also at the reconstruction of the whole characteristic /structure/ of the subject implementing those changes. In this article, we have tried to present pedagogical facilitation in the context of modern education, the requirements for a pedagogue who has mastered the technology of facilitation, the content of the pedagogue-facilitator activity, and the research carried out in two stages reveals how the image of the facilitator-teacher is perceived in the students' consciousness. The quantitative and qualitative features of the facilitator-pedagogues were given.

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:370252

Language:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Mar 14, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Feb 16, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

16

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/400056

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Baghdasaryan, Armine, Our Experience To Discover The Essence Of Pedagogical Facilitation Mar 14, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն