Object

Title: Student Assessment as a way of Enhancing Foreign Language Learning and Teaching: Techniques and Impacts

Publication Details:

«Տնտեսություն և հասարակություն» հանդեսը լույս է տեսնում տարեկան երեք անգամ։

Journal or Publication Title:

Տնտեսություն և հասարակություն=Экономика и общество=Economy and Society

Date of publication:

2025

Number:

1 (7)

ISSN:

e2953-8114

Official URL:


Additional Information:

Տեր-Սարգսյան Լուսյա, Тер-Саргсян Люся

Other title:

Ուսանողների առաջադիմության գնահատումը որպես օտար լեզվի ուսուցման և դասավանդման արդյունավետության բարձրացման միջոց. մեթոդներ և ազդեցություն ; Оценка успеваемости студентов как способ повышения эффективности изучения и преподавания иностранного языка: методы и воздействия

Corporate Creators:

Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարան

Contributor(s):

Գլխ․ խմբ․՝ Արմեն Գրիգորյան

Coverage:

187-201

Abstract:

This study investigates the role of formative assessment in fostering student learning practices, teaching technology and overall engagement in reading texts and activities (tests) following them.
Սույն հոդվածն ուսումնասիրում է ձևավորող գնահատման դերը ուսանողների ուսուցման խթանման, դասավանդման պրակտիկայի և տեքստերի ընթերցանության ու հետագա վարժությունների (թեստերի) ընդհանուր ներգրավվածության գործընթացում:
В данной статье исследуются роль формирующего оценивания в процессе стимулирования обучения, практики преподавания и общей вовлеченности студентов в чтение текстов, а также последующие действия и тестирование знаний (тесты).

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

«Տնտեսագետ» հրատ.

Identifier:

oai:arar.sci.am:421927

Object collections:

Last modified:

Oct 31, 2025

In our library since:

Oct 30, 2025

Number of object content hits:

6

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/454467

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information