Նիւթ

Վերնագիր: The Close Relationship Between Teacher Charisma And Effective Teaching

Ստեղծողը:

Saroyan, Satenik

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Հրապարակման ամսաթիւ:

2024

Հատոր:

11

Համար:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

30-45

Ամփոփում:

The present paper is devoted to the study of teacher charisma. This trait is necessary for every teacher who seeks to achieve the desired result in the classroom. This article aims to define what traits are needed for a teacher to attract and motivate learners, determine how teacher charisma can affect student engagement, and show how it can change demotivated learners' attitudes. Moreover, the study focuses on the importance of certain teacher traits for imparting good knowledge, motivating learners, and molding strong and assertive individuals. Learners regain more confidence when a teacher supports and promotes them and is always ready to show, advise, and listen. Meanwhile, learners who are constantly criticized for mistakes in front of their peers or classmates often need more confidence. Considering these fundamental aspects of teaching, charismatic teachers always succeed in attracting interested, engaged, motivated, and self-confident students.

Հրատարակութեան վայրը:


Երևան

Հրատարակիչ:

Զանգակ հրատ.

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:381882

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Feb 11, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Feb 11, 2025

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

10

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/413245

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Saroyan, Satenik, The Close Relationship Between Teacher Charisma And Effective Teaching Feb 11, 2025

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն