Object

Title: Проблемная ситуация как средство обучения иностранному языку студентов лингвистического вуза

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2013

Volume:

1

Number:

3

ISSN:

1829–1295

Official URL:


Additional Information:

Բելյակովա Ելենա, Belyakova Yelena

Other title:

Խնդրահարույց իրադրությունը որպես լեզվաբանական բուհի ուսանողներին օտար լեզվի ուսոիցման միջոց ; Problematic Situation as a Means of Foreign Language Teaching to Students of Linguistic University

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

125-131

Abstract:

Հոդվածում վերհանվում են բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, մասնավորապես լեզվաբանական համալսարանում, լեզվի ուսուցման որոշ խնդիրներ: Հեղինակը կարևորում է տվյալ ֆակուլտետում ուսանողների լեզվի իմացության C1–C2 մակարդակների ապահովվումը, որի լուծումը նա տեսնում է դասապրոցեսում խնդրահարույց իրադրությունների ստեղծման և հաճախակի կիրառման մեջ:
The article reveals some problems of language teaching in higher educational institutions, particularly in linguistic universities. The author points out the relevance of foreign language proficiency levels (C1–C2). After graduating the students should be linguistically, socially and culturally competent. The suggestion of the author is as follows: creating and developing problematic situations during the lessons will help students to become socially and professionally competent.

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:373067

Object collections:

Last modified:

Apr 15, 2024

In our library since:

Apr 15, 2024

Number of object content hits:

9

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/403075

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information