Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Բելյակովա Ելենա, Belyakova Yelena
Title:
Проблемная ситуация как средство обучения иностранному языку студентов лингвистического вуза
Other title:
Խնդրահարույց իրադրությունը որպես լեզվաբանական բուհի ուսանողներին օտար լեզվի ուսոիցման միջոց ; Problematic Situation as a Means of Foreign Language Teaching to Students of Linguistic University
Creator:
Corporate Creators:
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Subject:
Coverage:
Abstract:
Հոդվածում վերհանվում են բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, մասնավորապես լեզվաբանական համալսարանում, լեզվի ուսուցման որոշ խնդիրներ: Հեղինակը կարևորում է տվյալ ֆակուլտետում ուսանողների լեզվի իմացության C1–C2 մակարդակների ապահովվումը, որի լուծումը նա տեսնում է դասապրոցեսում խնդրահարույց իրադրությունների ստեղծման և հաճախակի կիրառման մեջ:
The article reveals some problems of language teaching in higher educational institutions, particularly in linguistic universities. The author points out the relevance of foreign language proficiency levels (C1–C2). After graduating the students should be linguistically, socially and culturally competent. The suggestion of the author is as follows: creating and developing problematic situations during the lessons will help students to become socially and professionally competent.
Place of publishing:
Երևան