Object

Title: Нейро–лингвистическое программирование в системе вузовского обучения русскому языку

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2013

Volume:

1

Number:

1

ISSN:

1829–1295

Official URL:


Additional Information:

Սարգսյան Իննա, Sargsyan Inna

Other title:

Նեյրո–լեզվաբանական ծրագրավորումը բուհում ռուսաց լեզվի դասավանդման համակարգում ; Neuro–Linguistic Programming in the System of Undergraduate Russian Language Teaching

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

54-62

Abstract:

Վերջին ժամանակաշրջանում գիտամեթոդական գրականության մեջ հանդիպում են հետազոտություններ, նվիրված նեյրո– լեզվաբանական ծրագրավորանը (NLP) և թե ինչպես նրա գաղափարները կարելի է կիրառել ուսուցման գործընթացում, տվյալ դեպքում` ռուսաց լեզվի դասավանդման ժամանակ: Սույն հոդվածում մենք փորձում ենք վերլուծել այս հարցը` ռուսաց լեզվի մասնագիտորեն կողմնորոշված դասընթացի տեսանկյունից համեմատական– հաղորդակցական մեթոդի հիման վրա:
At present in scientific and methodical literature there are a lot of articles concerning the popular ideas of neuro–linguistic programming ( N L P ) in teaching process. We try to analyze this problem through the prism of professional orientation of teaching Russian language on the basis of comparative–communicative method.

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:372700

Object collections:

Last modified:

Apr 9, 2024

In our library since:

Apr 9, 2024

Number of object content hits:

12

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/402699

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information