Նիւթ

Վերնագիր: Readiness of Pre-Service Teachers to Implement Inclusive Education

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիւ:

2023

Հատոր:

25

Համար:

1

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

145-155

Ամփոփում:

Inclusive education should ensure the successful socialization of all children, regardless of their psychophysical development and condition. The purpose of the paper was to study the necessary professional and personal competencies of preservice teachers of inclusive education, as well as to search for methods of forming necessary competencies among students at a university. In this study, we used several general theoretical methods of scientific cognition and information collection. In the course of thestudy, we examined concepts such as “inclusive education”, “pedagogical and psychological readiness”, “personal qualities”, etc. A set of methods were developed aiming to develop the necessary competencies for preservice teachers of inclusive education. It was established that working in an inclusive classroom requires a teacher to have a wide range of personal characteristics, as well as pedagogical and psychological readiness to work with children that have different educational needs. The practical significance of the study is conditioned upon the fact that the developed set of methods is ready for use in the pedagogical activity. Thus, it would be effective in the process of formation of the necessary qualities and development of professional and personal readiness of inclusive education preservice teachers.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372288

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Apr 4, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

8

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402233

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Kudarinova, Assel, Readiness of Pre-Service Teachers to Implement Inclusive Education Apr 16, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն