Օբյեկտ

Վերնագիր: Readiness of Pre-Service Teachers to Implement Inclusive Education

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2023

Հատոր:

25

Համար:

1

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

սեղմիր այստեղ կապին հետևելու համար

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

145-155

Ամփոփում:

Inclusive education should ensure the successful socialization of all children, regardless of their psychophysical development and condition. The purpose of the paper was to study the necessary professional and personal competencies of preservice teachers of inclusive education, as well as to search for methods of forming necessary competencies among students at a university. In this study, we used several general theoretical methods of scientific cognition and information collection. In the course of thestudy, we examined concepts such as “inclusive education”, “pedagogical and psychological readiness”, “personal qualities”, etc. A set of methods were developed aiming to develop the necessary competencies for preservice teachers of inclusive education. It was established that working in an inclusive classroom requires a teacher to have a wide range of personal characteristics, as well as pedagogical and psychological readiness to work with children that have different educational needs. The practical significance of the study is conditioned upon the fact that the developed set of methods is ready for use in the pedagogical activity. Thus, it would be effective in the process of formation of the necessary qualities and development of professional and personal readiness of inclusive education preservice teachers.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372288

Լեզու:

en

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Apr 4, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

8

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402233

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակության անուն Ամսաթիվ
Kudarinova, Assel, Readiness of Pre-Service Teachers to Implement Inclusive Education Apr 16, 2024

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն