Նիւթ

Վերնագիր: The Phenomenon of Education in the Context of an Intercultural Philosophical Approach

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիւ:

2022

Հատոր:

24

Համար:

4

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

84-90

Ամփոփում:

The article discusses the principles of coordination of intercultural philosophy with the main vectors of development of modern spheres of education. The mechanisms of the formation of intercultural philosophy since the end of the 20thcentury have been investigated. The etymological analysis of the concepts of “dialogue”, “discussion”, “contact”, “interaction”, “polylogue”, “speech of many” and “multiple contacts” is carried out. The authors analyze the processes of correlation, mutual influence and communication of cross-cultural discourse in the context of comparative philosophy and synthesis of cultures both from a general theoretical and methodological perspective. Special attention is paid to the prospects of studying the phenomenon of intercultural and interregional interactions of the philosophy of education, comparative and intercultural philosophy.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372253

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Apr 3, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

21

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402185

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Karimov, Rakhmat, The Phenomenon of Education in the Context of an Intercultural Philosophical Approach Apr 16, 2024

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն