Նիւթ

Վերնագիր: Subjective Factors of Modernization of the Russian Educational System and Their Connection with the Problem of Education Security

Journal or Publication Title:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Date of publication:

2021

Volume:

18

Number:

2

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Corporate Creators:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

77-84

Abstract:

The article provides a socio-philosophical analysis of subjective interactions in education, which form a set of subjective factors of educational reforms from the standpoint of ensuring the security of the individ-ual in education and the country‟s security. The author aims to identify the subjective factors of moderni-zation of the Russian education system that determine both the risk of degradation of the education system and ways to strengthen and improve development. Modern social realities require that the system of Russian education, which has the reliance on their own cultural traditions, not losing touch with the best achievements of education in the Russian Empire, the Soviet education system, but also incorporates the best of the modern world experience of development of education and is based on the realities of educa-tion transformation in the global information society.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

Տիգրան Մեծ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:370754

Language:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 8, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Feb 29, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

46

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/400623

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն