Նիւթ

Վերնագիր: The Relationship of the Philosophy of Education and the History of Philosophy: A Forecast of Educational Trends 2022-2024

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիւ:

2022

Հատոր:

4

Համար:

3, Special issue

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

83-91

Ամփոփում:

Education is a systemic component of the world-view picture of the world. Along with the scientific and pedagogical arsenal, the historical and philosophical component is a fundamental analytical method of educational space re-search. The purpose of scientific exploration is to predict educational trends in the short term through the prism of historical and philosophical analysis. Synergetic interaction between the philosophy of education and the history of philosophy forms the basis for the study of practical and theoretical di-mensions of modern education. The balance of dialectical and synergetic methods in examining educational trends provides a complete analysis in both practical pedagogical and theoretical-philosophical dimensions. The results of the study allow you to analyze the development of education from a cultural and historical perspective, which allows you to predict the op-timal ways of further development of this sphere of social activity. The scientific novelty of the work consists in combin-ing the potential of philosophy, history, science, pedagogy, and culture to forecast educational trends in the coming years. Thus, historical and philosophical interpretation of education points to the demand for three key short-term trends in the modern educational space: globalization, technologization, and informatization.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372199

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Apr 3, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

43

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402137

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն