Նիւթ

Վերնագիր: Digital Transformation of Education and Humanization of Relationships in the Educational Environment: Some Aspects of Relationship and Mutual Influence

Journal or Publication Title:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Date of publication:

2022

Volume:

4

Number:

3, Special issue

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Official URL:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս

Corporate Creators:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

160-167

Abstract:

The modern educational space is permeated with elements of digitalization. Innovation has always been a chal-lenge for the education system, a traditionally conservative cluster of socio-cultural activity. The peculiarity of the digital transformation of modern education is the totality of this process, covering educational and methodological, organizational, and scientific components. Under such conditions, the formation of contradictions in education between scientific and technological and humanities-science dimensions is ob-vious. Therefore, the purpose of the article is to identify current educational strategies with a clear prediction of trends in the relationship between digitalization and humanization. Two models for the further development of the educational space are proposed - confrontation and interaction at the level: of human-technology. In this context, it is methodologically acceptable to use two scientific-philosophical methodologies: dialectics and synergetic. Consequently, modern education is at a kind of bifurcation point since the coexistence of innovative technologies with traditional humanistic principles is no longer possible in the existing worldview paradigm. It is only a matter of time before a new system of the reciprocal influence of digital technologies on humanistic principles emerges.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

Տիգրան Մեծ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:372210

Language:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Apr 3, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

15

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402150

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն