Object

Title: Socio-Philosophical Analysis of Mass Media as a Factor in the Formation of Public Opinion

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիւ:

2021

Հատոր:

20

Համար:

4

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

click here to follow the link

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

42-50

Ամփոփում:

Computer and telecommunication technologies have led to the development of modern mass media and have made significant competition with the print edition (newspapers, magazines, and books), thedominance of telecracy, etc. The media have gone a significant path of development from a channel of information and entertainment to a political institution, significantly increasing their capabilities as an instrument of influencing public consciousness. The study‟s main purposeis to conduct a socio-philosophical analysis of mass media as a factor in the formation of public consciousness. In this article,the process of cognition of mass media and socio-philosophical analysis of its impact on society were used: general scientific methods; logical methods of theoretical analysis; technical analysis, clarification

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:371048

Լեզու:

en

Object collections:

Last modified:

Apr 16, 2024

In our library since:

Mar 14, 2024

Number of object content hits:

13

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/400921

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information