Նիւթ

Վերնագիր: Socio-Philosophical Analysis of Mass Media as a Factor in the Formation of Public Opinion

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2021

Հատոր:

20

Համար:

4

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

42-50

Ամփոփում:

Computer and telecommunication technologies have led to the development of modern mass media and have made significant competition with the print edition (newspapers, magazines, and books), thedominance of telecracy, etc. The media have gone a significant path of development from a channel of information and entertainment to a political institution, significantly increasing their capabilities as an instrument of influencing public consciousness. The study‟s main purposeis to conduct a socio-philosophical analysis of mass media as a factor in the formation of public consciousness. In this article,the process of cognition of mass media and socio-philosophical analysis of its impact on society were used: general scientific methods; logical methods of theoretical analysis; technical analysis, clarification

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:371048

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Apr 16, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Mar 14, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

13

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/400921

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Bekh, Yuliya, Socio-Philosophical Analysis of Mass Media as a Factor in the Formation of Public Opinion Apr 16, 2024

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն