Ցույց տուր կառուցվածքը

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2021

Հատոր:

20

Համար:

4

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

սեղմիր այստեղ կապին հետևելու համար

Վերնագիր:

Socio-Philosophical Analysis of Mass Media as a Factor in the Formation of Public Opinion

Ստեղծողը:

Bekh, Yuliya ; Panchenko, Lesya ; Bondarenko, Olha ; Yemelianenko, Yevheniia ; Shapovalova, Iryna

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Social philosophy

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

socio-philosophical analysis ; mass media ; public opinion

Ծածկույթ:

42-50

Ամփոփում:

Computer and telecommunication technologies have led to the development of modern mass media and have made significant competition with the print edition (newspapers, magazines, and books), thedominance of telecracy, etc. The media have gone a significant path of development from a channel of information and entertainment to a political institution, significantly increasing their capabilities as an instrument of influencing public consciousness. The study‟s main purposeis to conduct a socio-philosophical analysis of mass media as a factor in the formation of public consciousness. In this article,the process of cognition of mass media and socio-philosophical analysis of its impact on society were used: general scientific methods; logical methods of theoretical analysis; technical analysis, clarification

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf

Լեզու:

en