Նիւթ

Վերնագիր: Poly-and/or Multiculturalism of Future Teachers in Foreign Language Instruction: Methodological Facet

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2021

Հատոր:

20

Համար:

4

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

126-138

Ամփոփում:

The article considers some methodological approaches that underlie the research and study of questions connected to education and cultivation of polyculturality and multiculturalism of/with future teachers in foreign language instruction in higher education. In particular, the focuses are on the study and discussion of the culturological and axiological approaches to complement synthesis and analysis, induction and deduction, etc. It is believed that it is philosophy, which seeks to act as a coordinator of interactions between others and their own - the implementation of the subjects‟ understanding of their practical value, normative and cognitive behaviours in the general cultural space. To this part, philosophical thinking converges with the social action theories, where the purpose is to create a productive exchange of meanings, values and concepts between subjects in an interaction, in which such subjects are seen as „engaged agents‟ rather than „puppets‟ of the society.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:371056

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 8, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Mar 14, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

18

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/400929

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն