Գեղարվեստի ակադեմիայի Տարեգիրք=Yearbook of the Academy of Fine Arts=Ежегодник академии художеств
www.yearbook.yafa.am
«The Last Supper» in Armenian Frescoes of Middle Ages ; «Тайная вечеря» в армянских средневековых фресках
Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիա
Հոդվածում քննության է առնվում «Խորհրդավոր ընթրիքի» պատկերագրական տիպը միջնադարյան շրջանի հայկական եկեղեցիների որմնանկարներում։ Որպես օրինակ առանձնացված են Քոբայրի և Ախթալայի վանքի խորանային պատկերները, որտեղ այս տեսարանը հանդես է գալիս «Հաղորդության» տեսարանի հետ միահյուսված տարբերակով։ Քոբայրի որմնանկարները հարազատ են բյուզանդական պատկերագրական կանոնին և ունեն հայելային արտացոլմամբ երկու մասի բաժանված հորինվածք, որտեղ Քրիստոսը կրկնակի է պատկերված։ Իսկ Ախթալայի որմնանկարները, թեև իրենց պատկերագրական տիպով դասվում են բյուզանդական հավասար հատման կանոնին, սակայն կատարման եղանակում ակնհայտ են արևելյան գծերը, հայկական մանրանկարչությանը բնորոշ մասշտաբայնությունն ու մոնումենտալությունը։
В статье рассматривается иконографический тип «Тайной вечери» на фресках средневековых армянских церквей. Исследование проводится на примере алтарных изображений храмов Кобайра и Ахталы, где «Тайная вечеря» представлена вместе со сценой «Евхаристии». Фрески Кобайра выполнены по византийскому иконографическому канону и имеют зер кально разделенную двухчастную композицию, где Христос изображается дважды. Фрески же Ахталы, хотя и выполнены по византийскому иконнографическому канону равномерного сечения, отличаются восточными чертами, свойственной армянской миниатюре масштабностью и монументальностью.
The article examines the iconographic type of the «Last Supper» in the frescoes of medieval Armenian churches. The research is carried out on the examples of the altar images of the temples of Kobayr and Akhtala, where the «Last Supper» is presented together with the scene of the «Eucharist». The frescoes of Kobayr are made according to the Byzantine iconographic canon and have a mirror-divided two-part composition, where Christ is depicted twice. The frescoes of Akhtala, although they are made according to the Byzantine iconographic canon of uniform section, are distinguished by oriental features, inherent in the Armenian miniature in scale and monumentality.
Երևան
oai:arar.sci.am:369130 ; doi:10.54503/1829-4278
Feb 4, 2024
Feb 1, 2024
23
https://arar.sci.am/publication/398901
Edition name | Date |
---|---|
Դադայան, Թամարա, «Խորհրդավոր ընթրիքը» հայ միջնադարյան որմնանկարչության մեջ | Feb 4, 2024 |
Ավետիսյան, Քնարիկ
Հասրաթյան, Մուրադ
Ղարիբյան, Նազենի Ենոքյան, ԱՆի