Լրաբեր հասարակական գիտությունների=Herald of the Social Sciences=Вестник общественных наук
Варданян Нвард, Vardanyan Nvard
Ритуальная семантика свадебных причитаний: аллегорические символы смерти ; Ritual Semantics of Wedding Lamentations: Allegoric Symbols of Images of Death
Պատ․ խմբ՝. Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1966-1968) ; Գլխավոր խմբ.՝ Ծ․ Պ․ Աղայան (1969-1972) ; Վ․ Ա․ Միքայելյան (1972-1987) ; Ա․ Ա․ Խառատյան (1988-2017) ; Պ․ Ավետիսյան (2017-)
Հարսանեկան երգերի շարքում իրենց թախծոտ, երբեմն ողբերգական մոտիվներով առանձնանում են լացերգերը: Հարսի և իր հարազատների լացը հարսին տնից հանելիս, հուզական ապրումների ուղղակի արտահայտումներ լինելուց բացի, նաև ծիսական բնույթ է ունեցել: Հարսանիքը անցումային ծես է, որտեղ հարսի՝ հայրական տնից փեսայի տուն տեղափոխվելը մահ և հարություն է ընկալվել, այստեղից՝ մահվան խորհրդանիշների առատությունը այս երգերում: Ժամանակային (գիշեր, մութ, ձմեռ), տարածական (գետ, կամուրջ), տիեզերական (պատանքված արև, ընկնող աստղ), կենցաղային (կոտրվող գդալ, կոտրվող օրորոց) պատկեր-խորհրդանիշները հարսի խորհրդանշական մահն են ցուցում, որին պետք է հաջորդեն հարությունը և նոր կյանքը փեսայի տանը, որտեղ արդեն արևածագի մոտիվներն են գերիշխում: В ряду свадебных песен с их печальными, иногда даже трагическими мотивами следует выделить свадебные причитания. Плач невесты и ее родных во время свадебной церемонии, помимо выражения естественных эмоций, имел также ритуальное значение. Свадьба ‒ это переходный ритуал, где уход невесты из отцовского дома в дом жениха рассматривался как смерть и возрождение, отсюда и «присутствие» символов смерти в свадебных причитаниях. Образы-символы смерти ‒ временные (ночь, тьма, зима), пространственные (река, мост), космические (солнце, обер-нутое саваном, падающая звезда), бытовые (сломанная ложка, сломанная колыбель), указывают на символическую смерть невесты с последующим ее возрождением в доме жениха, где ее ожидает новая жизнь, в которой доминируют жизнеутверждающие мотивы. Among the wedding songs with their sad, sometimes even tragic motives, differ wedding lamentations. The cry of the bride and relatives during the bride’s departure from her father’s home, besides expressing natural emotions, is also of ritual significance. A wedding is a transitional ritual where the bride’s transition from her father’s house to the groom’s house was represented as death and retri-bution, hence the symbols of death in the wedding lamentations. Symbolic images of death ‒ temporary (night, darkness, winter), spatial (river, bridge), cosmic (wrapped sun, fallen star), household items (broken spoon, broken crib) indicate the death of the bride, which should be followed by a new rebirth in the groom’s house, where the affirming motives of dawn prevail.
Երևան
oai:arar.sci.am:265758
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
Sep 24, 2024
Jan 29, 2021
72
https://arar.sci.am/publication/289397
Edition name | Date |
---|---|
Վարդանյան, Նվարդ, Հարսանեկան լացերգերի ծիսական իմաստաբանությունը. մահվան այլաբանական խորհրդապատկերներ | Sep 24, 2024 |
Վարդանյան, Նվարդ
Վարդանյան, Նվարդ Պատ․ խմբ՝. Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1966-1968) Գլխավոր խմբ.՝ Ծ․ Պ․ Աղայան (1969-1972) Վ․ Ա․ Միքայելյան (1972-1987) Ա․ Ա․ Խառատյան (1988-2017) Պ․ Ավետիսյան (2017-)
Վարդանյան, Նվարդ Վարդանյան, Նարինե
Նիկողոսյան, Արքմենիկ Խմբ․՝ Սուրեն Աբրահամյան Սուրեն Դանիելյան
Նվարդ Վարդանյան Խմբ.՝ Առաքել Առաքելյան (1944-1948) Լևոն Կիսիբեկյան (1948-1950) Աշոտ Աբրահամյան (1950-1955) Առաքել Առաքելյան (1955-1956) Արթուն Հատիտյան (1956-1982) Պարգեւ Շահբազյան (1983-1984) Երվանդ Մելքոնյան (1985-1993) Տ. Ասողիկ եպս. Արիստակեսյան (1994-1996) Տ. Բագրատ աբղ. Գալստյան (1996-1998) Մարիամ Վարդանյան (պաշտոնակատար) (1998-1999) Տ. Արշակ աբղ. Խաչատրյան (պաշտոնակատար) (1999) Անդրանիկ Զեյթունյան (2000-2001) Արշակ Մադոյեան (2009-2015) Արսէն Բոբոխեան (2015-2017) Տ. Անդրէաս աբղ. Եզեկեան (պաշտոնակատար) (2017-2018) Գէորգ Մադոյեան (2018-)
Նվարդ Վարդանյան Խմբ.՝ Առաքել Առաքելյան (1944-1948) Լևոն Կիսիբեկյան (1948-1950) Աշոտ Աբրահամյան (1950-1955) Առաքել Առաքելյան (1955-1956) Արթուն Հատիտյան (1956-1982) Պարգեւ Շահբազյան (1983-1984) Երվանդ Մելքոնյան (1985-1993) Տ. Ասողիկ եպս. Արիստակեսյան (1994-1996) Տ. Բագրատ աբղ. Գալստյան (1996-1998) Մարիամ Վարդանյան (պաշտոնակատար) (1998-1999) Տ. Արշակ աբղ. Խաչատրյան (պաշտոնակատար) (1999) Անդրանիկ Զեյթունյան (2000-2001) Արշակ Մադոյեան (2009-2015) Արսէն Բոբոխեան (2015-2017) Տ. Անդրէաս աբղ. Եզեկեան (պաշտոնակատար) (2017-2018) Գէորգ Մադոյեան (2018-)
Նվարդ Վարդանյան Խմբ.՝ Առաքել Առաքելյան (1944-1948) Լևոն Կիսիբեկյան (1948-1950) Աշոտ Աբրահամյան (1950-1955) Առաքել Առաքելյան (1955-1956) Արթուն Հատիտյան (1956-1982) Պարգեւ Շահբազյան (1983-1984) Երվանդ Մելքոնյան (1985-1993) Տ. Ասողիկ եպս. Արիստակեսյան (1994-1996) Տ. Բագրատ աբղ. Գալստյան (1996-1998) Մարիամ Վարդանյան (պաշտոնակատար) (1998-1999) Տ. Արշակ աբղ. Խաչատրյան (պաշտոնակատար) (1999) Անդրանիկ Զեյթունյան (2000-2001) Արշակ Մադոյեան (2009-2015) Արսէն Բոբոխեան (2015-2017) Տ. Անդրէաս աբղ. Եզեկեան (պաշտոնակատար) (2017-2018) Գէորգ Մադոյեան (2018-)