Պրոսկուրնյակ Ելենա, Proskurnyak Yelena
Մտավոր հետամնաց երեխաների հաղորդակցման զարգացման հոգեբանական և մանկավարժական գործոնները ; Psychological And Pedagogical Conditions Of The Development Of Communicative Activities Of Students With Mental Delay
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Հոդվածում արծարծվում է հաղորդակցման գաղափարը, և դրա զարգացումը մտավոր հետամնաց դեռահասների մոտ: Ինչպես նաև հոդվածում սահմանված են հաղորդակցման ցուցանիշները, չափանիշները, և դրա զարգացման հոգեբանական և մանկավարժական գործոնները:
In the given article the concept of “communicative activity”, feature of its development in pupils of teenage age with intellectual infringement of development is analyzed. On the basis of structural components its indicators, criteria are allocated, psychological and pedagogical conditions for its optimum development in the given contingent are defined.
Երևան
oai:arar.sci.am:372990
Apr 12, 2024
Apr 12, 2024
3
https://arar.sci.am/publication/403021
Аванесян, Г. М. Мурадян, Е. Б.
Мазилов, В. А. Գլխավոր խմբ.՝ Ա․ Վ․ Բաբախանյան
Аракелян, Кнарик Шаболтас, Алла
Шаболтас, Алла Аракелян, Кнарик
Аракелян, Кнарик