Object

Title: Психолого–педагогические условия развития коммуникативной деятельности учащихся с умственным дизонтогенезом

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2013

Volume:

1

Number:

2

ISSN:

1829–1295

Official URL:


Additional Information:

Պրոսկուրնյակ Ելենա, Proskurnyak Yelena

Other title:

Մտավոր հետամնաց երեխաների հաղորդակցման զարգացման հոգեբանական և մանկավարժական գործոնները ; Psychological And Pedagogical Conditions Of The Development Of Communicative Activities Of Students With Mental Delay

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

82-91

Abstract:

Հոդվածում արծարծվում է հաղորդակցման գաղափարը, և դրա զարգացումը մտավոր հետամնաց դեռահասների մոտ: Ինչպես նաև հոդվածում սահմանված են հաղորդակցման ցուցանիշները, չափանիշները, և դրա զարգացման հոգեբանական և մանկավարժական գործոնները:
In the given article the concept of “communicative activity”, feature of its development in pupils of teenage age with intellectual infringement of development is analyzed. On the basis of structural components its indicators, criteria are allocated, psychological and pedagogical conditions for its optimum development in the given contingent are defined.

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:372990

Object collections:

Last modified:

Apr 12, 2024

In our library since:

Apr 12, 2024

Number of object content hits:

3

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/403021

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information