Նիւթ

Վերնագիր: Inclusion And Learning: Factors Affecting Students With Intellectual Disabilities

Ստեղծողը:

Saratikyan, Lilit

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2024

Հատոր:

8

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

17-30

Ամփոփում:

The purpose of the article is to identify the factors affecting the educational activity of students with intellectual disabilities, under the conditions of the principle of universal formation of learning, which will provide an opportunity to develop the practical orientation of the pedagogical and psychological support services provided to them. Research conducted among 119 teachers and 32, students with intellectual disabilities (8-10-year-old) from 25 general basic schools in Yerevan, Lori, Ararat, Tavush, Kotayk regions of the Republic of Armenia has allowed us to identify the factors affecting the learning process of students with intellectual disabilities, which cause many psycho-pedagogical problems in school. The research was based on the issues identified during the additional special pedagogical support provided to these students, the complaints registered by the parents and the difficulties of the educators working with them, which are mainly related to the organization of joint learning and insufficient pedagogical conditions.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372067

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Mar 29, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

16

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/401993

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Saratikyan, Lilit, Inclusion And Learning: Factors Affecting Students With Intellectual Disabilities Oct 4, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն