Նիւթ

Վերնագիր: Understanding The Emotional Impact Of ADHD In Primary School Students

Ստեղծողը:

Stepanyan, Narine

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2024

Հատոր:

8

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

55-62

Ամփոփում:

Today, a remarkable place in society is occupied by children who need special conditions of education and their inclusion in schools, which determines the peculiarities of the organization of education. In all historical eras, the development system of special education has been connected with the socio-economic structure of the country, the state's value system and society, and the state's policy towards children who have developmental problems. The article highlights children with special educational needs, especially children with attention deficit and hyperactive behavior syndrome. Children with attention deficit and hyperactivity disorder are included in the inclusive education system, and the organization of their educational activities, their inclusion in schools is considered an important and primary issue. To organize the effective teaching of hyperactive children, it is necessary to study the features of the emotional sphere of these children, which will make it possible to identify their strengths, highlight their problems, and accordingly organize their education more effectively, as well as interpersonal interactions with classmates in public schools. At present, the syndrome of attention deficit and hyperactivity is the subject of study of many psychologists, because the features of the emotional sphere of these children are not so well studied.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372070

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Mar 29, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

10

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/401996

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Stepanyan, Narine, Understanding The Emotional Impact Of ADHD In Primary School Students Oct 4, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն