Նիւթ

Վերնագիր: Psychological Study Of Teachers` Perception Of Creativity Importance

Ստեղծողը:

Gevorgyan, Astghik

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Հրապարակման ամսաթիւ:

2013-

Հատոր:

10

Համար:

1

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University

Ծածկոյթ:

21-32

Ամփոփում:

The purpose of the article is to study the perception of creativity of teachers and experts in the field of education and to present the importance of creativity among the professional psychological qualities of a teacher. To achieve this goal, we conducted a theoretical analysis of creativity and teachers' creativity and did a questionnaire study of experts in the field of education and teachers. Based on the research data we concluded that experts and teachers value creativity more than its components: curiosity, versatility, originality of thinking and ingenuity. This proves that there is no clear understanding of creativity among teachers and experts. They highlight creativity. However, they have no perception of the exact content of it ․ It turned out also that the importance of creativity and its components as professional qualities for teachers rises along with teachers' work experienc

Հրատարակութեան վայրը:


Երևան

Հրատարակիչ:

Զանգակ հրատ.

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:369600

Լեզու:

en

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Nov 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Feb 8, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

16

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/399317

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Gevorgyan, Astghik, Psychological Study Of Teachers` Perception Of Creativity Importance Nov 4, 2024

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն