Օբյեկտ

Վերնագիր: Psychological Study Of Teachers` Perception Of Creativity Importance

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2013-

Volume:

10

Number:

1

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Official URL:


Corporate Creators:

Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University

Coverage:

21-32

Abstract:

The purpose of the article is to study the perception of creativity of teachers and experts in the field of education and to present the importance of creativity among the professional psychological qualities of a teacher. To achieve this goal, we conducted a theoretical analysis of creativity and teachers' creativity and did a questionnaire study of experts in the field of education and teachers. Based on the research data we concluded that experts and teachers value creativity more than its components: curiosity, versatility, originality of thinking and ingenuity. This proves that there is no clear understanding of creativity among teachers and experts. They highlight creativity. However, they have no perception of the exact content of it ․ It turned out also that the importance of creativity and its components as professional qualities for teachers rises along with teachers' work experienc

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:369600

Language:

en

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Nov 4, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Feb 8, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

18

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/399317

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակության անուն Ամսաթիվ
Gevorgyan, Astghik, Psychological Study Of Teachers` Perception Of Creativity Importance Nov 4, 2024

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն