Հասարակագիտական միտքը արդի ժամանակաշրջանում
Рассмотрение категорий эстетики в свете армянской эстетической мысли средневековья и периода классицизма ; The Consideration Of The Categories Of Aesthetics InThe Illustration Of Armenian Aesthetic Thought Of Middle Ages And Classicism
ՀՀ ԳԱԱ Փիլիսոփայության, սոցիոլոգիայի և իրավունքի ինստիտուտ
Գեղագիտական կատեգորիաները՝ ի դեմս գեղեցիկի, վեհի, ողբերգականի, կատակերգականի, հերոսականի, ինչպես նաև կատարսիսի (հոգևոր մաքրագործման) և գեղարվեստական պատկերի հիմնավոր տեղ են զբաղեցնում հայ Միջնադարի և կլասիցիզմի ժամանակաշրջանների փիլիսոփաների և մտածողների աշխատություններում: Ամենևին չսահմանափակվելով հայեցողական գնահատականներով, հայ փիլիսոփաները վերոհիշյալ էսթետիկական լայն երևույթներին տալիս են խորը և արժեքավոր վերլուծություններ: Այսպիսով՝ գեղեցիկը դիտարկվում է որպես աստվածայինի գերագույն դրսևորում, որը տարածվում է մարդկանց և առարկաների վրա (Կողբացի, Մանդականի, Օձնեցի), կատարելություն, ամբողջի և մասերի ներ- դաշնակություն, զգայարանների և տրամաբանության զուգորդում (Տաթևացի, Լեհացի), բարձր բովանդակությամբ լեցուն երևույթ (Մխիթար Սեբաստացի): Գեղեցիկի բարձրագույն դրսևորումն է վեհը (Էրզրումեցի), իսկ ողբերգականը, կատակերգականը, հերոսականը և կատարսիսը հիմնված են կյանքի հակասությունների և ապրումակցության վրա (Դավիթ, Քերական, Սյունեցի, Շնորհալի):
Эстетические категории как в лице прекрасного возвышенного, трагического, комического, героического, так и катарсиса (духовного очищения) и художественного образа занимают основательное место в трудах армянских философов и мыслителей Средневековья и классицизма. Отнюдь не ограничиваясь созерцательными оценками, армянские исследователи даютглубокой и ценный анализ вышеупомянутых широких эстетических явлений. Так, прекрасное рассматривается как высшее проявление божественного, которое распространяется на людей и предметы (Кохбаци, Мандакуни, Одзнеци), как совершенство, единство частей и целого, как гармония, сочетание чувственного и логического (Григор Татеваци, Степанос Лехаци), как явление, наполненное высоким содержанием (Мхитар Себастаци). Наивысшее проявление прекрасного есть возвышенное (Хачатур, Эрзрумеци), а трагическое, комическое, героическое и катарсис основаны на жизненных противоречиях и сопереживании (Давид Керакан, Сюнеци, Шнорали).
The aesthetic categories such as beautiful, majestic tragic, comic, heroic, and catharsis (spiritual purify), artistic image take own solid place in the works of the Armenian philosophers and thinkers in period of Middle Ages and classicism. By no means not to be limited by contemplation valuations, Armenian researchers give us the deep and valuations analysis of these aesthetic phenomena. So the beautiful is considered as high manifestation of heavenliness, which is broadcasted on the persons and subjects (Koghbatsi, Mandakuni, Odznetsi), as perfection, as unity of the parts and wholeness, as a harmony, as a combination of the sensual and logic (Tatevatsi, Lehatsi), as a phenomenon, full of high content (Sebastatsi). The most superior manifestation of the beautiful is majestic (Erzrumetsi), and tragic, comic heroic and catharsis are founded on vital contradictions and co-experience (Kerakan, Siunetsi, Shnorhali).
Երևան
oai:arar.sci.am:366699
2013թ․ վերանվանվել է Փիլիսոփայությունը արդի աշխարհում
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
Nov 27, 2023
Nov 27, 2023
48
https://arar.sci.am/publication/396236
Հրատարակության անուն | Ամսաթիվ |
---|---|
Օսիպյան, Արմեն, Գեղագիտական կատեգորիաների դիտարկումը հայ գեղագիտական մտքի միջնադարի և կլասիցիզմի ժամանակաշրջանների լույսի ներքո | Nov 27, 2023 |
Օսիպյան, Արմեն Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Օսիպյան, Արմեն Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Հարությունյան, Ամալյա Պատ․ խմբ՝. Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1966-1968) Գլխավոր խմբ.՝ Ծ․ Պ․ Աղայան (1969-1972) Վ․ Ա․ Միքայելյան (1972-1987) Ա․ Ա․ Խառատյան (1988-2017) Պ․ Ավետիսյան (2017-)
Օհանյան, Սոֆյա
Մինասյան, Անուշ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Դավթյան, Մելանյա Գլխավոր խմբագիր՝ Պ. Ա. Չոբանյան (2013-2017) Ա. Խառատյան (2017-)