Արվեստագիտական հանդես=Искусствоведческий журнал=Journal of Art Studies
Սարգսյան Նազենիկ, Sargsyan Nazenik
«Հռիփսիմյանների վկայաբանության» խորեոգրաֆիկ մեկնաբանությունը ; The choreographic interpretation of the “Martyrdom of Hripsime and Companions”
Сценаристом и хореографом вокально-хореографической поэмы Л. Чгнаворяна и М. Мависакаляна является Максим Мартиросян. Сценарий балета непосредственно опирается на главы XIII-XXIII: “Мученичество Рипсимэ и сподвижниц” “Истории Армении” Агатангелоса. Часть фрагментов источника не получила визуального хореографического воплощения. Однако голос невидимого персонажа - Сказителя повествует о том, что произошло в промежутке между сценами. Такое сочетание повествовательного и действенного сказа позволяет причислить балет “Св. Рипсимэ и Трдат” к смешанному – эпико-драматическому роду. Вокальные фрагменты, также играют немаловажную роль в контексте структуры действа. В целом же драматургия балета развивается по принципу контрастного сопоставления языческого и христианского миров.
Լ. Ճգնավորյանի և Մ. Մավիսակալյանի «Սուրբ Հռիփսիմե և Տրդատ» վոկալ-խորեոգրաֆիկ պոեմի սցենարի հեղինակը և բեմադրիչը Մաքսիմ Մարտիրոսյանն է։ Բալետն անմիջականորեն հենվում է Ագաթանգեղոսի «Հայոց պատմության» «Հռիփսիմյանների վկայաբանության» ՅԳ-ԻԲ գլուխների վրա: Աղբյուրի դրվագների մի մասը չի ստացել տեսողական պարային մեկնաբանություն։ Սակայն աներևույթ Պատմիչի ձայնը շարադրում է, թե ինչ է կատարվել տեսարանների միջև։ Նման պատմողական ասքի և բեմական գործողության միակցությունը թույլ է տալիս «Սուրբ Հռիփսիմե և Տրդատ» բալետը համարել վիպական-դրամատիկական ժանրի գործ։ Վոկալ դրվագները ոչ պակաս դեր են խաղում գործողության կառուցվածքի համատեքստում։ Ընդհանուր առմամբ բալետի դրամատուրգիան զարգանում է հեթանոսական և քրիստոնեական աշխարհների հակադրական համադրանքի սկզբունքով։
Maxim Martirosyan is the scriptwriter and choreographer of “St. Hripsime and Trdat” – vocal and choreographic poem by Loris Tcheknavorian and Melik Mavisakalyan. The ballet script is directly based on the chapters XIII-XXIII, from the “History of Armenia” by Agatangelos: “The Martyrdom of Hripsime and Companions”. Part of the original fragments did not receive a visual choreographic expression. However, the voice of the invisible character - the Storyteller narrates what happened in the intervals between the scenes. This combination of narration and stage action allows us to classify the ballet “St. Hripsime and Trdat” to a mixed epic and dramatic genre. Vocal fragments also play an important role in the context of the structure of action. In general, the ballet dramaturgy is evolved on the principle of contrasting juxtaposition of pagan and Christian worlds.
oai:arar.sci.am:328620
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
May 22, 2025
Nov 9, 2022
13
https://arar.sci.am/publication/356772
Հրատարակության անուն | Ամսաթիվ |
---|---|
Саргсян, Назеник, Хореографическая интерпретация “Мученичества Рипсимэ и сподвижниц” | May 22, 2025 |
Саргсян, Назеник
Чепалов, Александр
Амбарцумов, Арсен
Назеник Саргсян
Саргсян, Назеник Պատ․ խմբ՝. Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1966-1968) Գլխավոր խմբ.՝ Ծ․ Պ․ Աղայան (1969-1972) Վ․ Ա․ Միքայելյան (1972-1987) Ա․ Ա․ Խառատյան (1988-2017) Պ․ Ավետիսյան (2017-)
Саргсян, Назеник Գլխավոր խմբագիր՝ Պ. Ա. Չոբանյան (2013-2017) Ա. Խառատյան (2017-)