Object

Title: Структурные компоненты моделирования дискурсивного процесса

Journal or Publication Title:

Русский язык в Армении=Ռուսաց լեզուն Հայաստանում=Russian language in Armenia

Date of publication:

2015

Number:

5 (96)

ISSN:

1829-4162

Additional Information:

Manukyan I. U., Մանուկյան Ի. Յու.

Other title:

Structural Components Of Modeling The Discursive Process ; Դիսկուրի գործընթացի մոդելավորման կառուցվածքային տարրերը

Corporate Creators:

Армянский государственный педагогический университет имени Хачатура Абовяна

Contributor(s):

Гл. ред. Б. М. Есаджанян

Coverage:

12-18

Abstract:

Иностранные языки как средство коммуникации между представителями разных народов и культур, с одной стороны, должны изучаться в неразрывном единстве с миром и культурой народов, говорящих на этих языках, а с другой – обучаемым необходимо знакомиться с общими моделями построения дискурса на интерЪязыковом уровне, что будет способствовать обеспечению определенного уровня преемственности в формировании умений строить высказывание на новом для обучаемых языке. Осознанно спланированная на прагматическом уровне интенция воплощается в моделируемом типе коммуникативного взаимодействия на уровне реализуемой структуры конкретного текста / дискурса.
Foreign languages as means of communication between different peoples and cultures, on the one hand, should be studied in indissoluble unity with the world and culture of the peoples who speak these languages, and on the other - the learner must be acquainted with the general model of construction of discourse on inter linguistic level that will contribute to ensuring a certain level of continuity in the formation of the ability to build a new statement for language learners. Consciously planned on a pragmatic level, the intention is embodied in a simulated type of communicative interaction at the level of the structure implemented by a particular text / discourse.
Օտար լեզուները, որպես տարբեր ժողովուրդների եւ մշակույթների հաղորդակցման միջոց, մի կողմից, պետք է ուսումնասիրվեն այդ լեզուներով խոսացող ժողովուրդների կյանքի և մշակույթի անքակտելի միասնության մեջ, իսկ մյուս կողմից` սովորողը պետք է ծանոթանա միջլեզվական մակարդակի վրա դիսկուրսի կառուցման ընդհանուր մոդելին, ինչը կնպաստի իր համար նոր լեզվով արտահայտությունների կառուցման ունակությունների կազմավորման շարունակականության որոշակի մակարդակի ապահովմանը: Պրագմատիկ մակարդակի վրա գիտակցաբար պլանավորոած մտադրությունը մարմնավորվում է հաղորդակցական փոխգործակցության մոդելավորվող տեսակում կոնկրետ տեքստի/դիսկուրսի կառույցի մակարդակով:

Place of publishing:

Ереван

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:376827

Language:

ru

Object collections:

Last modified:

Aug 2, 2024

In our library since:

Aug 2, 2024

Number of object content hits:

6

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/405107

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information