Արվեստագիտական հանդես=Искусствоведческий журнал=Journal of Art Studies
Մեդվեդեվա Նադեժդա, Medvedeva Nadezhda
Դաշնամուրային դուետը Ալեքսանդր Սպենդիարովի ստեղծագործության մեջ ; Piano Duet in the Oeuvre of Alexander Spendiarov
Целью работы является исследование произведений Александра Спендиарова для фортепианного ансамбля с точки зрения концертного исполнения. Дана характеристика жанров фортепианного дуэта и ансамбля двух фортепиано. Создание оригинальных произведений и переложений представлено в контексте жизненного пути композитора. Ученик Н.А. Римского-Корсакова, Спендиаров претворял в своем творчестве традиции петербургской композиторской школы. В четырехручных дуэтах обращают на себя внимание ролевое соотношение партий, динамический баланс, имитация оркестрового звучания. Использование элементов народной песенной и танцевальной музыки обогащает ансамбли Спендиарова выразительным мелодизмом, ориентальной темброво-гармонической палитрой, переменными размерами, остинатным движением. Безусловными концертными характеристиками обладают обработки произведений Спендиарова, выполненные известным пианистом Раффи Хараджаняном для ансамбля двух фортепиано. Два инструмента дают больше возможностей в регистровом распределении музыкального материала, артикуляции, педализации.
Աշխատանքի նպատակն է համերգային կատարման տեսանկյունից քննության առնել դաշնամուրային անսամբլի համար գրված Ալեքսանդր Սպենդիարովի ստեղծագործությունները։ Բնութագրվել են դաշնամուրային դուետի և երկու դաշնամուրների անսամբլի ժանրերը։ Օրիգինալ ստեղծագործությունների և փոխադրումների ստեղծումը ներկայացված է կոմպոզիտորի կյանքի ուղու համատեքստում։ Ն.Ա. Ռիմսկի-Կորսակովի սան Սպենդիարովն իր ստեղծագործության մեջ կյանքի է կոչել Սանկտ Պետերբուրգի կոմպոզիտորական դպրոցի ավանդույթները։ Քառաձեռք դուետներում ուշագրավ են նվագամասերի դերային հարաբերակցությունը, դինամիկ հավասարակշռությունը և նվագախմբային հնչողության նմանակումը։ Ժողովրդական երգային ու պարային երաժշտության տարրերի օգտագործումը Սպենդիարովի անսամբլները հարստացնում են արտահայտիչ մելոդիզմով, արևելյան տեմբրահարմոնիկ գունապնակով, փոփոխական չափերով, օս-տինատային շարժմամբ։ Անտարակույս, կոնցերտային բնութագրերով են օժտված Սպենդիարովի ստեղծագործությունների՝ երկու դաշնամուրի համար հայտնի դաշնակահար Րաֆֆի Խարաջանյանի կատարած մշակումները: Երկու գործիքներն ընձեռում են երաժշտական նյութի ռեգիստրային բաշխման, արտաբերման, պեդալիզացիայի առավել մեծ հնարավորություններ։
The purpose of the work is to study Alexander Spendiarov’s composition for piano ensemble from the perspective of concert performance. The characteristics of the genres of the piano duet and the ensemble of two pianos are presented. The creation of original compositions and arrangements is presented in the context of the composer’s life path. As a student of N. A. Rimsky-Korsakov, Spendiarov implemented in his oeuvre the traditions of the St. Petersburg composer school. In four-hand duets, attention is drawn to the role ratio of parts, dynamic balance, and imitation of orchestral sound. The use of elements of folk song and dance music enriches Spendiarov’s ensembles with expressive melody, oriental timbre-harmonic palette, variable sizes, ostinato movement. Arrangements of Spendiarov’s compositions, performed by the famous pianist Raffi Kharajanyan for an ensemble of two pianos, have unconditional concert characteristics. Two instruments give more opportunities in the register distribution of musical material, articulation, pedalization.
click here to follow the link ; oai:arar.sci.am:328610
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
May 22, 2025
Nov 9, 2022
59
https://arar.sci.am/publication/356763
Edition name | Date |
---|---|
Медведева, Надежда, Фортепианный дуэт в творчестве Александра Спендиарова | May 22, 2025 |
Геодакян, Г. Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
С. Апоян Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Л. М. Меликсет-Бек Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
П. Кара-Мурза Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Е. И. Гилина Պատ․ խմբ․՝ Խ․ Ն․ Մոմջյան (1943-1944) Հ․ Ա․ Օրբելի (1946-1947) Ա․ Ռ․ Հովհաննիսյան (1948-1949) Ծ․ Պ․ Աղայան (1950-1951) Խ․ Ն․ Մոմջյան (1951-1954) Գ․ Խ․ Ստեփանյան (1955-1957) Հ․ Գ․ Ասլանյան (1957-1961) Գ․ Ա․ Աբով (1961-1963, գլխ․ խմբ․՝ 1964) Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1964-1965)
Саргсян, Назеник Գլխավոր խմբագիր՝ Պ. Ա. Չոբանյան (2013-2017) Ա. Խառատյան (2017-)