Նիւթ

Վերնագիր: Impact of CRM on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Armenian Banks

Ստեղծողը:

Harutyunyan, Gor

Տեսակ:

Հոդված

Հրապարակման մանրամասներ:

«Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի» հանդեսն ընդգրկված է դոկտորական ատենախոսությունների արդյունքների տպագրման համար ընդունելի գիտական հրատարակությունների ցանկում:

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի=Вестник Армянского государственного экономического университета=Messenger of Armenian State University of Economics

Հրապարակման ամսաթիւ:

2024

Համար:

2

ISSN:

1829-0280

Պաշտոնական URL:


Ծածկոյթ:

93-110

Ամփոփում:

The main purpose of this research is to investigate and identify the potential impact of CRM on customer loyalty and satisfaction in the local market. Many studies have demonstrated the strong relationship between the three, but this research focuses specifically on understanding it in the context of the Armenian market. In addition, the research seeks to provide analysis and empirical evidence to enhance the existing knowledge about CRM in the banking sector, particularly in developing markets like Armenia. To examine the hypothesis presented in the article, a quantitative analysis was organized to collect data from B2C customers in Armenia. Respondents came from almost every Armenian bank, totaling 397 participants. We conducted regression, correlation, and comparative analysis on the collected data to identify patterns and relationships between CRM, customer satisfaction, and customer loyalty. Results reveal a medium level dependence between CRM, customer satisfaction, and customer loyalty in Armenian banks, and the change of one affects the others. Armenian banks are one of the most important sectors of the RA economy, providing financial services to individuals, legal entities, and other institutions. CRM strategies are becoming increasingly important for businesses, including banks, in today's competitive market. Understanding how banks adapt to rapidly changing customer demands and market dynamics is crucial. Maintaining a high level of customer satisfaction and loyalty in the banking industry is a cornerstone for long-term success and sustainability. Therefore, identifying the factors that influence customer satisfaction and loyalty is important for strategic decision-making and improving customer-oriented approach.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

«Տնտեսագետ» հրատ․

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:381426

Լեզու:

հy ; ru ; en

Գլխաւոր նշումը:

Նյութը վերցված է Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի կայքից։

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Jan 30, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Jan 30, 2025

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

5

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/412680

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Harutyunyan, Gor, Impact of CRM on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Armenian Banks Jan 30, 2025

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն