Նիւթ

Վերնագիր: Attitude of Samagra Shiksha Abhiyan Special Teachers towards inclusion of the children with Divyangjan in Nagpur

Ստեղծողը:

Madhavi Sharma

Տեսակ:

Հոդված

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2020

Հատոր:

4

Համար:

2

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

67-80

Ամփոփում:

The rationale of the study is to analyze the “Samagra Shiksha Abhiyan Special Teachers attitude towards Inclusion of the Children with Divyangjan in Nagpur. The study is a descriptive research design used by survey method. The views of inclusive teachers in the areas of attitude towards concept of Inclusion, attitude towards strategies to improve Inclusion and attitude towards collaboration between inclusive teachers and regular teachers. The sample size of the study was 100 inclusive teachers’ (male 50 and female 50), from Government schools working in Block Resource Centre under SSA, Nagpur. The results showed that there is no significance difference among the inclusive teachers towards Inclusion of the children with Divyangjan with respect to age, gender, educational qualifications and teaching experiences. Age, Hence the researcher has been rejected the hypotheses at 0.05 levels. As the study shows that attitude of inclusive teachers towards Inclusion of the children with Divyangjan was highly positive.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:374552

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

May 23, 2024

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

7

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/405591

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն