Օբյեկտ

Վերնագիր: Game-Based Exercises That Aid In The Development Of Students’ Emotional Intelligence While Learning Chess

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Հրապարակման ամսաթիվ:

2013-

Հատոր:

10

Համար:

2

ISSN:

1829-1295 ; e-2953-7878

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University

Ծածկույթ:

13-24

Ամփոփում:

In 2017, the “Chess” Scientific Research Institute’s research group of psychologists performed a diagnostic experiment to determine the level and manifestations of emotional intelligence of teachers and students during the teaching and learning of the “Chess” subject. The findings of the preceding investigations were presented at the international conference “Current State and Development Trends in Chess Education,” which was held in Tsaghkadzor in 2019. The following findings were offered after summarizing the outcomes of all methods used throughout the scientific experiment: 1. Chess teachers have a high level of emotional awareness, whereas children may distinguish just pleasure, sadness, and anger as fundamental emotions. 2. Low indicators of the teacher’s empathy and emotional management affect the motivation of 3rd and 4th-grade students to succeed in chess lessons, as well as the negative trend of the position of receiving praise from the teacher, as a result of which the indicator of the manifestation of a favorable position towards the chess teacher decreases. 3. Regardless of the teacher’s positive attitude toward the students, if the teacher’s emotional management and control signs are poor throughout the learning process, the student’s emotional attitude toward their peers and their participation in the chess class diminishes. Based on the analysis of the diagnostic experiment findings, “Chess” Scientific Research Institute psychologists created and tested various game exercises to develop emotional intelligence components in secondary school learners.

Հրատարակիչ:

Զանգակ հրատ.

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:369637

Լեզու:

en

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Mar 14, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Feb 8, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

18

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/399427

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն