Object

Title: Հեռավար ուսուցման ուսումնամեթոդական ապահովման իրականացումը

Publication Details:

Հանդեսը լույս է տեսնում տարին երկու անգամ:

Journal or Publication Title:

Արցախի պետական համալսարանի գիտական տեղեկագիր. Հասարակական և բնական գիտություններ=Ученые записки Арцахского государственного университета: Социальные и естественные науки=Artsakh state university's Proceedings: Social and natural sciences

Date of publication:

2019

Volume:

2

ISSN:

1829-4375

Official URL:


Additional Information:

Арустамян В., Мнацаканян А., Arstamyan V., Mnacakanyan A.

Other title:

Проведение учебно-методического обеспечения дистанционного обучения ; Realization Of The Educational And Methodological Providing Of Distance Learning

Corporate Creators:

Արցախի պետական համալսարան

Contributor(s):

Գլխավոր խմբ.՝ Վալերի Ավանեսյան

Coverage:

41-50

Abstract:

Սույն հոդվածում փորձ է արվում ընդհանրացնելու հեռավար ուսուցման ուսումնամեթոդական ապահովման առանձնահատկությունները, նշվում է, որ ուսուցման գործընթացում պետք է հաշվի առնել և գնահատել ինչպես ուսումնական գործընթացի բաղադրիչները, այնպես էլ սովորողի ինքնուրույն ուսումնական աշխատանքի արդյունավետությունը: Դիտարկվում է սովորողի ինքնուսուցումը, այսինքն՝ սովորողի ինքնուրույն գործունեությունը՝ ուղղված գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների ձեռքբերմանը։
В данной статье предпринята попытка обобщить особенности учебно-методического обеспечения дистанционного обучения, указав, что в процессе обучения должны учитываться как компоненты учебного процесса, так и эффективность собственной учебной работы учащегося. Рассматривается самообразование учащегося, то есть самоактивность учащегося, направленная на приобретение знаний, умений и навыков.
This article attempts to generalize the peculiarities of the teaching-methodical provision of distance learning, stating that both the components of the learning process and the effectiveness of the learner's own teaching work must be taken into account in the teaching process. The learner's self-instruction, that is, the learner's self-activity aimed at acquiring knowledge, abilities, and skills, is considered.

Place of publishing:

Ստեփանակերտ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:360997

Digitization:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Location of original object:

Արցախի պետական համալսարան

Object collections:

Last modified:

Jan 12, 2024

In our library since:

Jul 7, 2023

Number of object content hits:

21

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/390265

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information