Engineering education is often presented as frameworks made up of intended competences based on product lifecycle step models. Such are the Conceiving-DesigningImplementing-Operating(CDIO) syllabus and the European e-Competence Framework (e-CF). In this article we analyze the correlation between the expert created competences implemented in these models and the job market requirement quali¯cations represented as topics extracted with probabilistic topic models.
oai:arar.sci.am:258803
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
Dec 8, 2023
Jul 24, 2020
15
https://arar.sci.am/publication/281920
Edition name | Date |
---|---|
Engineering competence frameworks and topic modelling | Dec 8, 2023 |
Seda N. Manukian
E. P. Serrano M. I. Troparevsky M. A. Fabio Գլխավոր խմբ․՝ Մ․ Մ․ Ջրբաշյան (1966-1994) Ռ․ Վ․ Համբարձումյան (1994-2009) Ա․ Ա․ Սահակյան (2010-)
Tigran R. Topchyan
Gatsinzi, J.-B. Գլխ. խմբ.՝ Անրի Ներսեսյան Պատ. խմբ.՝ Լինդա Խաչատրյան Խմբ. տեղակալ՝ Ռաֆայել Բարխուդարյան
Hayrapetyan, Feliks Գլխ. խմբ.՝ Անրի Ներսեսյան Պատ. խմբ.՝ Լինդա Խաչատրյան Խմբ. տեղակալ՝ Ռաֆայել Բարխուդարյան
Karapetyan, V. S. Misakyan, S. Z. Sargsyan, Sh. G. Գլխավոր խմբ.՝ Ա․ Վ․ Բաբախանյան