Object

Title: The Problem Of Enhancing The Role Of The Teacher In Modern Armenian Society

Publication Details:

Հիմնարար հայագիտություն ՀՀ ԳԱԱ էլեկտրոնային պարբերականն է, որը հրատարակվում է Հայագիտական հիմնադրամի ֆինանսական աջակցությամբ: Հանդեսի պարբերականությունը տարեկան երկու համար է:Հանդեսն ընդգրկում է հոդվածներ, գրախոսություններ և այլ նյութեր, նվիրված հայագիտության ամենատարբեր ոլորտների արդիական խնդիրներին (պատմություն, լեզու, գրականություն, հնագիտություն, ազգագրություն, փիլիսոփայություն, տնտեսագիտություն, իրավունք, ազգային անվտանգություն և այլն):

Journal or Publication Title:

Հիմնարար հայագիտություն=Fundamental Armenology

Date of publication:

2025

Number:

1 (21)

ISSN:

1829-4618

Official URL:


Contributor(s):

Translated from Armenian by Gevorg Harutyunyan

Coverage:

149-158

Abstract:

Developments in the 21st century demand new approaches in the field of education, at the center of which is the teacher. The model of the teacher-pedagogue, where the teacher was a transmitter of knowledge, has currently exhausted itself. On the other hand, the master teacher model is developing in the world, which primarily implies the formation of abilities and skills in students, which in turn will allow them to acquire knowledge independently. The adoption of this model will, on the one hand, ensure the effectiveness of educational reforms, and on the other hand, will raise the role of the teacher in Armenian society.

Publisher:

ՀՀ ԳԱԱ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:402793

Language:

en

Object collections:

Last modified:

Jul 17, 2025

In our library since:

Jul 17, 2025

Number of object content hits:

2

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/435035

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information