Հրապարակման մանրամասներ:
Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:
Հիմնարար հայագիտություն=Fundamental Armenology
Հրապարակման ամսաթիւ:
Համար:
ISSN:
Պաշտոնական URL:
Վերնագիր:
The Problem Of Enhancing The Role Of The Teacher In Modern Armenian Society
Ստեղծողը:
Minasyan, Nelli ; Smbatyan, Srbuhi
Աջակից(ներ):
Translated from Armenian by Gevorg Harutyunyan
Խորագիր:
Հայագիտություն ; Հայոց պատմություն ; Պատմություն ; Հայոց ցեղասպանություն (1915) ; Հայագիտական ժառանգություն ; Հնագիտություն և ազգագրություն ; Փիլիսոփայություն և իրավունք ; Արվեստ և ճարտարապետություն ; Ժողովրդագրություն և կառավարում
Չվերահսկուող բանալի բառեր:
educational reforms ; abilities and skills ; teacher-pedagogue ; master teacher ; licensed teacher
Ծածկոյթ:
Ամփոփում:
Developments in the 21st century demand new approaches in the field of education, at the center of which is the teacher. The model of the teacher-pedagogue, where the teacher was a transmitter of knowledge, has currently exhausted itself. On the other hand, the master teacher model is developing in the world, which primarily implies the formation of abilities and skills in students, which in turn will allow them to acquire knowledge independently. The adoption of this model will, on the one hand, ensure the effectiveness of educational reforms, and on the other hand, will raise the role of the teacher in Armenian society.