Object

Title: Evaluating The Impact Of Chess Learning On Children With Autism Spectrum Disorders

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիւ:

2025

Հատոր:

9

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկոյթ:

122-140

Ամփոփում:

Chess Scientific Research Institute examined the impact of learning chess on children with Autism Spectrum Disorders (ASD). Using a mixed-methods approach that combined qualitative data collecting and quantitative analysis, it sought to determine how chess affects these kids' cognitive, social, and behavioral development. The results showed that although children with more developed verbal skills had more excellent chess development, behavioral features, and other factors also had a significant impact on their learning outcomes. Eye contact and engagement levels varied even when communication and social interactions improved. The study emphasizes the need for more research and individualized teaching strategies to prove that chess is a valuable tool for helping kids with ASD.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:402700

Object collections:

Last modified:

Jul 17, 2025

In our library since:

Jul 17, 2025

Number of object content hits:

15

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/434953

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information